Knjigovodstvena agencija Vam mnogo može olakšati proces otvaranja firme, pogledajte kako

Kada se pomisli na posao računovođa i svih zaposlenih u knjigovodstvenim agencijama, uglavnom se misli na vođenje knjiga i obračunavanje plata. Skoro svaka knjigovodstvena agencija se bavi i drugim stvarima, između ostalog i izradom bitnih dokumenata prilikom osnivanja firmi. 

Knjigovodstvena agencija i osnivanje DOO

Privrednici znaju da nije svako osnivanje firme isto. Ako pojedinac otvara firmu, verovatno će mu se, kao početniku paušalno obračunavati porez i neće imati mnogo zaposlenih, pa neće imati tonu papirologije koju moraju da ispunjavaju vlasnici većih firmi. Na primer, kod osnivanja Društva sa ograničenom odgovorošću knjigovodstvena agencija Vam može biti od velike pomoći. Ukoliko unajmite profesionalce, sam proces izrade dokumentacije, od ugovora do registracije u Agenciji za privredne registre će oni obaviti za Vas.

Ako u Društvu sa ograničenom odgovoronošću ima više osnivača knjigovodstvena agencija Vam izrađuje Osnivački akt – dokument u kom je jasno navedena struktura preduzeća, udeo osnivača i na koji način će se deliti profit. Knjigovodstvena agencija će Vam izraditi i dokument o imenovanju zastupnika firme i precizno definisati njegove obaveze. 

Ostale usluge kojima se bavi knjigovodstvena agencija

Knjigovodstvena agencija svim vlasnicima firmi znatno olakšava poslovanje i oslobađa ih dobrog dela papirologije. Ako unajmite profesionalce, proces prijave radnika u PIO fond Vam neće biti komplikovan. Neke knjigovodstvene agencije će čak i pripremiti ugovore o radnom odnosu za Vaše radnike. Ukoliko neko od Vaših zaposlenih radnika ima Ugovor na određeno vreme, dobijaćete podsetnik pred istek ugovora kako bi odlučili da li želite da sa zaposlenim nastavite saranju ili ne. Tu su i prijave za socijalno osiguranje i redovno overavanje zdravstvenih knjižica zaposlenih. Ovo je posebno značajno za one vlasnike firmi sa mnogo zaposlenih, a velika je verovatnoća da će dobar deo radnika imati i članove porodice koji će koristiti njihovo zdravstveno osiguranje, pa se samim tim posao uvećava.

Knjigovodstvena agencija može umesto Vas raditi i obračun plata zaposlenih.

Glavna usluga koju će Vam svaka knjigovodstvena agencija pružiti je vođenje knjiga i obračun poreza. To podrazumeva vođenje glavne knjige i analitiku kupaca, kalkulaciju robe, obračunavanje poreza na dodatnu vrednost (PDV), kontrolu računa, obračun amortizacije sredstava, analizu poslovanja i obračun rezultata. Ono što predstavlja noćnu moru svim vlasnicima firmi je izrada godišnjeg računa, koji podrazumeva bilans stanja, bilans uspeha i Statistički aneks. Da Vam kraj godine ne bi bio paklen, knjigovodstvena agencija koju ste unajmili će taj deo posla uraditi umesto Vas. 

Knjigovodstvena agencija će za Vas obavljati i uslugu poreskog savetovanja. Možete pažljivo isplanirati poresku politiku svog preduzeća, smanjićete potencijalne poreske rizike i dobiti predstavnika kod Poreske uprave. Ukoliko je potrebno, umesto Vas će ulagati žalbe nakon dobijanja poreskih rešenja. Dobijaćete i savete o poreskim olakšicama. Umesto Vas će obavljati kontrolu PDV-a, poresko planiranje i kontrolu poreza na dohodak.

Na kraju, zaposleni u knjigovodstvenoj agenciji mogu izvršiti i likvidaciju firme i brisanje iz Agencije za privredne registre ukoliko odlučite da zatvorite firmu. Ovaj postupak se radi i ako su upitanju spajanja ili pripajanja firmi, ili podela udruženja.